DVDforum :: Onderwerp bekijken - Universal Pictures Benelux wordt opgeheven!
DVDforum Forumindex DVDforum
>>>>>>>>>>>>Kun je niet meer inloggen? Verwijder dan even je cookies!<<<<<<<<<<<<

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Universal Pictures Benelux wordt opgeheven!

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    DVDforum Forumindex -> Series, Films en Roddels
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frank V
member
member

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2006 14:48    Onderwerp: Universal Pictures Benelux wordt opgeheven! Reageren met citaat

Vandaag de nieuwsbrief van Ro-Disc ontvangen. Hierin staat het volgende bericht:

Citaat:
Universal Pictures was in 2005 nog marktleider, maar deze positie voor 2006 lijkt zeer moeilijk te worden. Men heeft ruim 500 titels uit de catalogus geschrapt. Dit is bijna de helft van hun complete Nederlandse DVD-catalogus. Onder de vervallen DVD's behoren titels van Alfred Hitchcock, de Hollands Glorie DVD's, Kuifje, Laurel & Hardy, BBC/Green Label DVD's, Louis de Funes, alle Universal Monster klassiekers, Flodder TV-serie, alle westerns en vele, vele andere DVD's. Reden voor het laten vervallen van zo veel titels is de moeilijke handelbaarheid van een grote catalogus en in verhouding teleurstellende doorverkoop.

Als klap op de vuurpijl kondigde men afgelopen week aan, dat Universal Picures Benelux opgeheven wordt en Nederland voortaan onder Universal Frankrijk zal vallen. Een slecht teken aan de wand voor bijvoorbeeld Frans DTS-soundtracks in plaats van origineel Engels. Ook staat Frankrijk bekend om z'n late releases. Of de hoge prijzen in Frankrijk invloed op Nederland zullen hebben, zal nog even wachten worden.

Ro-Disc heeft van veel van de vervallen titels nog wel beperkte voorraad. Deze zijn tussen andere vervallen titels te vinden, waar wij nog voorraad van hebben. Een compleet overzicht van meer dan 400 DVD's vindt u op onze site onder de 'vervallen' knop in de linkerkolom. U kunt daar rechtstreeks naar toe door hier te klikken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Ernasto
member
member

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2006 16:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, dat betekent dus dat er steeds meer van die sjappies in de Te Koop Aangeboden categorie zullen gaan posten met OOP.. Wink
M Balje
member
member

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2006 17:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Uit evaring met Mgm dvd´s weet ik dat dit slecht nieuws kan zijn.

Alle Bond dvd´s tm The world is not enough met uitzondering van OHMSS delen met Frankrijk (& Italie) en deze hebben geen Nederlandse ondertiteling optie bij de extra´s. Door dat Mgm eerst iets met Fox had (nu met Sony) en als goedmakertje voor de late biosoop release hebben we de Engelse vesie voor Die Another Day gekregen ipv de Franse. Maar de Franse had ook Nederlandse onderiteling,maar de niet de speciale R2 future.

Mogelijk moeten we dus straks een hoop leuke extra´s of speciale versie´s missen die Universal nu nog vaak deelt met R2uk of R4 (Met dank aan de R4 is The Hulk 3 disc hier uitgekomen),maar het kan ook voordelen hebben. Een voorbeeld daarvan is dat we het aan de Fransen tedanken hebben dat Zorro S1 hier uitgekomen.

Maar eerlijk gezegd was het wel goed dat we de laaste paar jaar vaker met de Engelsen deelden ipv de Fransen. Je zou dus kunnen zeggen dat Universal Benelux de oude Mgm gaat worden.

Een paar dagen terug melden A film ook al dat ze The Avengers & The Invincible man hebben geskipt en zich meer op films gaat richten.

Ik ben trouwens wel benieuwd,welke titels nog meer geskipt gaan worden bij Universal Benelux,ook al heb ik al een beetje een vermoeden. The Hulk zoiezo al,want Marvel heeft hun 50% terug gekocht en tot opheden zijn er ook nog geen persberichten verschenen van de wel bekende Universal tv serie´s die Universal veel te hoog heeft ingezet en tot opheden dus nog geen vervolg heeft aangekondigd voor de benelux.

De teleurstellende verkoop van die tv serie´s komt door dat ze de prijzen veel te hoog hebben ingezet en geen standaard.

De r2uk heeft 3 verschillende talen en 8 ondertitel optie´s,waaronder Nederlands. (Delen we dus met de uk)

Knight Rider / The A-team S2uk
Talen: Engels,Frans en Duits
Ondertitels: Engels,Frans,Duits,Deens,Nederlands,Fins,Noors,Zweeds
http://dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=57896
http://dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=57889

Maar S1 (Gebaseerd op Knight Rider S1 R2nl die ik zelg heb) heeft maar 1 audio taal (Engels) en ontbreken de Duitse en Franse audio & ondertitels.

Echter heeft Magnum Pi S2uk,maar 1 audio taal in het Engels en de volgende ondertitels: Engels,Frans,Duits,Deens,Nederlands,Fins,Noors,Zweeds http://dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=57799

Het is mij vaker opgevallen,dat S2 vaker nl subs heeft of alleen de 1ste 2 de zelfde behandeling krijgen en S3 op eens afweikt.
Voorbeeld: S3uk van Columbo heeft helemaal geen ondertitels
http://dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=59443

Omdat ik zelf alleen Knight Rider S1 Nederland heb en er geen R2uk reviews zijn van S1 & S3 (En geen Benelux Reviews van S1&S2) kan ik niet meer doen dan dit.

Maar dat is nog niet alles.

Zoals je dus hier boven al kan lezen en al eerder is genoemd zijn de prijzen veel te hoog ingezet en ook hebben de tv serie´s geen standaard.

Nog een paar opmerkingen als toevoeging:

S1 van The Knight Rider zit in een mooie 8 disc digipack. Pilot staat op disc 7. Heeft als enige wel extras,maar er ontbreekt een optie voor ondertitels bij deze extra´s. Was ook de duurste dvdbox,heb wel startprijzen gezien van 79,99-89,99 euro. Miami Vice heeft DD 5.1,maar ondanks dat Knight Rider dat ook wel had kunnen hebben (en in de toekomst Airwolf misschien ook),hoor je me niet klagen over het uitstekende beeld,geluid en verpakking van Knight Rider S1. Zeer tevreden zelfs.
Alleen jammer van het ontbreken van ondertitels bij de extra´s,zelfs geen Engelse (en eventueel het missen van een boekje of Flyer)en eigelijk kan dat toch ook niet meer Ano December 2004.

Knight Rider S2 (6 disc) zit ook weer in een digipack geloof ik. €64,99-€ 79,99. Beeld blijkt ondanks 4 afleveringen op een disc heel goed te zijn,na horen zeggen.

The A-Team S1&S2 zitten in de zelfde kartonnen doos als bv Knight Rider,maar niet in een zelfde soort digipack. S1 die maar 13 afleveringen heeft,had gewoon een startprijs van € 54,99-€59,99. Zo´n € 64,99-€79,99 voor S2. Geen extra´s. S2 van The A-team blijkt in kwaliteit minder te zijn dan S2 van Knigt Rider,na horen zeggen.

Magnum Pi,ook prijzen van zo´n € 64,99-€69,99 en dat voor 18 afleveringen en geen extra´s.

Columbo/Buck Rogers,€ 49,99-€64,99.

Maar Miami vice
S1 zit ook in een 8 disc digipack,maar heeft wel een optie voor ondertitels bij de extra´s en ook nog is DD 5.1 geluid. Prijzen gezien van € 54,99 tot € 79,99. Maar Miami vice had nog niet moeten uitkomen,ze hadden het ff bij die 4 en Law and Order (ook zo´n € 64,99-€ 69,99) moeten laten. S1 van Knight Rider had dan als test kunnen dienen voor Miami Vice bv.

Universal vroeg gewoon teveel,start prijzen tussen Warner en Fox zullen we maar zeggen.
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Werner Peeters
DVDforum Partner
DVDforum Partner

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2006 19:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Om het met Paul Thienpondt te parafraseren:
"Aarreg! Hieeeel aarreg!"
intexor
member
member

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2006 21:46    Onderwerp: Reageren met citaat

yeey, het ziet er dus naar uit dat slechts enkele seizoenen van een TV-serie uitbrengen eerder regel dan uitzondering gaat worden? dat we niet meer alles in benelux-versie op dvd zullen kunnen krijgen? of misschien wel, maar dan enkel de gedubte franse versie?? of is het allemaal niet zo erg?

het zijn slechte verliezers, al die filmmaatschappijen. als er geen garantie is op een winst van 300% ofzo is het tegenwoordig al niet meer de moeite om eraan te beginnen blijkbaar Rolling Eyes maar het is zoals M Balje mooi uiteenzet, en vooral die te hoge release-prijzen doen hun de nek om.

En natuurlijk de regio's, die er voor zover ik weet toch ook vooral gekomen zijn op vraag van de producenten. Dat onze Nederlandstalige markt klein is begrijp ik ook wel, maar het is toch niet alsof wij onze films hier dubben zoals in Frankrijk of Duitsland? Moesten er op R2UK dvd's NL subs staan was er voor mij geen enkel probleem, ik verwacht niet dat iedere hoes NL tekst bevat bijvoorbeeld, ook ondertitelingen bij extra's zijn wel leuk, maar zolang die Engels gesproken zijn kan ik er mee leven moesten ze enkel de film ondertitelen. (en het kan echt niet zo moeilijk zijn om een paar extra ondertitelingen aan te bieden op zo'n DVD, als je een DIVX-bestand brandt met subtitles staan die ondertitels meestal in een TXT-bestand van nauwelijks enkele KB's groot).

We zien wel wat er allemaal van komt, maar ik vind dat het er weer naar uitziet dat de DVD-verzamelaar gestraft gaat worden voor het commercieel wanbeleid van de lokale afdelingen v/d filmmaatschappijen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank V
member
member

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2006 21:54    Onderwerp: Reageren met citaat

intexor schreef:
yeey, het ziet er dus naar uit dat slechts enkele seizoenen van een TV-serie uitbrengen eerder regel dan uitzondering gaat worden? dat we niet meer alles in benelux-versie op dvd zullen kunnen krijgen? of misschien wel, maar dan enkel de gedubte franse versie?? of is het allemaal niet zo erg?

Ik verwacht niet dat het allemaal zo erg zal worden. Alleen maar een Franse dub zie ik niet gebeuren. Wat ik wel zie gebeuren is dat DVD's komen met Frans i.p.v. Engels DTS. Universal heeft trouwens in het verleden reeds diverse DVD's uitgebracht met Frans DTS i.p.v. Engels (Casper, Jurassic Park III, Schindler's List, The Terminal).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
CyberWolfToo
member
member

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2006 23:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij gaat het gevolg gewoon zijn dat ze 2-talige DVD's zullen uitbrengen. Dus een cover met Nederlandse en Franse tekst op.

Een voordeel is wel dat Universal Frankrijk hierdoor meer zal kunnen verkopen en dit kan enkel maar goed zijn voor de verkoop. Misschien dat ze dan de series als Miami Vice en Magnum P.I. toch verder zullen uitbrengen, ze kunnen dan vanuit 1 plaats toch weer x aantal exemplaren meer verkopen, wat voor de uitgever toch weer een plus punt moet zijn.

Eén van de nadelen zal waarschijnlijk wel zijn dat ze een voorrang zullen geven aan de Franse audiotrack tov de Engelse. Dus denkelijk zelden nog een DTS Engelse track op de DVD.

Het zal afwachten worden, maar ik blijf hopen dat ze de oudere series toch helemaal gaan uitbrengen!
eBay Pagina CyberWolfToo
Terug naar boven
Werner Peeters
DVDforum Partner
DVDforum Partner

BerichtGeplaatst: Za Mrt 11, 2006 00:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb eens navraag gedaan bij het persbureau in België. Als ik reactie krijg, zal ik het melden.
M Balje
member
member

BerichtGeplaatst: Za Mrt 11, 2006 01:01    Onderwerp: Reageren met citaat

CyberWolfToo schreef:
Een voordeel is wel dat Universal Frankrijk hierdoor meer zal kunnen verkopen en dit kan enkel maar goed zijn voor de verkoop. Misschien dat ze dan de series als Miami Vice en Magnum P.I. toch verder zullen uitbrengen, ze kunnen dan vanuit 1 plaats toch weer x aantal exemplaren meer verkopen, wat voor de uitgever toch weer een plus punt moet zijn.

Wat betreft die serie´s zou het eigelijk geen probleem moeten zijn,althans bevat S2 van Knight Rider & The A-team (die we nu delen met de Uk) al Franse audio naast Duitse en Engelse. Die Duitse zullen ze dan wel vervangen door een Italiaanse (Een hoop subs weg) en je bent klaar.

Wat betreft Shrek 3 bv,zal de vlaamse wel moeten sneuvelen voor een Franse of die word er gewoon bij gedaan,immers zijn die films zo kort dat die er ook gewoon bij past. Echter zit je wel weer met de extra´s die moeten dan net als bij Harry Potter in 3 talen ipv 2,echter zal dat ook geen probleem moeten zijn,want opnieuw kan de Duitse keuze (Bij de Nederlandse disc 2 van alle Harry Potter films kan je kiezen voor Engels,Nederlands en Duits.) dan vervangen worden door een Franse keuze en daar hoeft misschien niet eens een nieuwe disc voor gemaakt worden,want de Belgen hebben die al,echter zou je dan wle weer de vlaamse opgescheept zitten.

Laatst aangepast door M Balje op Za Mrt 11, 2006 01:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
dvd freak
member
member

BerichtGeplaatst: Za Mrt 11, 2006 01:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou hier zit je dan met dvd's van tv-series die we misschien niet eens meer compleet zullen krijgen met Nederlandse ondertiteling, dit soort nieuws weerhoud mij er wel van om nog meer tv-series aanteschaffen in de toekomst.

Confused

Verder wacht ik dan maar rustig af wat de toekomst zal brengen, als ik al die andere verhalen lees, is er misschien nog hoop, tot die tijd zal ik veel geld overhouden.

Wink
Terug naar boven
intexor
member
member

BerichtGeplaatst: Za Mrt 11, 2006 15:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Frank V schreef:
intexor schreef:

Ik verwacht niet dat het allemaal zo erg zal worden. Alleen maar een Franse dub zie ik niet gebeuren. Wat ik wel zie gebeuren is dat DVD's komen met Frans i.p.v. Engels DTS. Universal heeft trouwens in het verleden reeds diverse DVD's uitgebracht met Frans DTS i.p.v. Engels (Casper, Jurassic Park III, Schindler's List, The Terminal).

bedankt voor de geruststelling Wink al zie ik natuurlijk ook liever Engelse DTS. maar als dat en de verdeling van sommige films & series uit de benelux het enige is wat verloren gaat kan ik er al bij al nog mee leven. De gedachte om films te kijken met Franse dubbing is nog ietsje meer huiveringwekkend Very Happy
Terug naar boven
Werner Peeters
DVDforum Partner
DVDforum Partner

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 13, 2006 14:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb uit goede bron vernomen dat de PR-manager van Universal zelf eerstdaags op dit forum een mededeling hierover gaat doen!
CyberWolfToo
member
member

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 13, 2006 14:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan zullen we dat hier zeker in het oog gaan houden, want ik ben heel benieuwd wat ze te melden hebben.
eBay Pagina CyberWolfToo
Terug naar boven
zaitsev
member
member

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2006 20:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Werner Peeters schreef:
Ik heb uit goede bron vernomen dat de PR-manager van Universal zelf eerstdaags op dit forum een mededeling hierover gaat doen!

Werner, enig nieuws ?
Werner Peeters
DVDforum Partner
DVDforum Partner

BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2006 00:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog niks... I'll keep you informed for sure.
M Balje
member
member

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2006 13:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe zit het ondertussen,er worden nog steeds dvd´s aangekondigd oa voor de maand Juli en ook een Nederlandse serie.
Werner Peeters
DVDforum Partner
DVDforum Partner

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2006 16:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Niks, niks en nog eens niks. Heb nochtans regelmatig contact met Universal. Het kan natuurlijk ook een kwakkel zijn.
nmbs
member
member

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 23:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarschijnlijk dus wel een kwakkel? Of is er meer nieuws?
Werner Peeters
DVDforum Partner
DVDforum Partner

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 23:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is nieuws in die zin dat er geen nieuws is. Mijn perscontact bij Universal Benelux heeft me verzekerd dat er voorlopig helemaal niets verandert. Als het toch moest veranderen, zal ik het wel op tijd en stond weten zekers?
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    DVDforum Forumindex -> Series, Films en Roddels Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: