DVDforum :: Onderwerp bekijken - 1080P/24hz?
DVDforum Forumindex DVDforum
>>>>>>>>>>>>Kun je niet meer inloggen? Verwijder dan even je cookies!<<<<<<<<<<<<

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

1080P/24hz?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    DVDforum Forumindex -> HD (High Definition)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LordLynx
member
member

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 23:04    Onderwerp: 1080P/24hz? Reageren met citaat

Ik wil binnenkort een Full Hd scherm gaan kopen maar nu kom ik regelmatig de term 1080P/24hz tegen, en meestal in de context dat dit niet ondersteunt wordt door de schermen waar ik naar kijk (oa de panasonic 42PY700). Nu vraag ik mij af of het 'erg' is dat deze standaard door zo'n scherm niet ondersteund wordt.

Ik ben van plan het scherm te gaan gebruiken met een HTPC waar (op iets langere termijn) zowel HD-DVD als Blu-ray inkomen en een console (X360 of PS3, twijfel ik nog over). Ga ik deze 1080P/24hz ondersteunen missen of kan ik gerust een scherm zonder aanschaffen?
Merchandise Forum
DVD Collectie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
cybershot_F505
member
member

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 23:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik neem het zekere voor het onzekere en ik ga wel voor 1080p24 Full HD TV. De reden. Ik heb een PS3.

Maar goed misschien is zijn de volgende quotes wel een antwoord op je vraag. Het korte en het lange antwoord.

Afkomstig van Avforums in de thread the 1080p24 (24hz) TV list

Citaat:
24hz is an important TV feature if you plan to watch Blu Ray/HD DVD movies during the course of your next TV's lifetime. Without it, movies are juddery because (long story short) the 24hz video is converted to 60hz for 'play it safe' playback. Because 24 into 60 doesn't go, judder occurs.

Nog 1 post van dezelde poster maar dan in de Samsung M86/M87 thread

Citaat:
24hz: BluRays and HD DVDs are recorded at 24fps on the disks. The PS3 can output the video at the same 24fps with an instruction for the TV to play it at a refresh rate of 24hz. That way, there's no juddering and everything's smooth. Problem is that TV's are designed to refresh at 50 and 60hz normally, so only the newest models have been designed with the ability to switch to 24hz when requested by devices like the PS3. Fine - the M87 is one such TV. The problem is that the PS3, via the HDMI cable, asks the TV whether it supports 24hz before playback starts. The TV responds by sending EDID data which is supposed to outline every resolution, refresh rate, etc, etc that it supports. The PS3 then looks through this data to see if the TV has said that it supports 24hz. In the Samsung M87's case, it doesn't include 24hz-compatibility in it's EDID data, and therefore the PS3 presumes that the TV doesn't support it. The PS3 then plays it safe and converts the 24hz video into 60hz video, knowing that every TV under the sun supports 60hz video. The problem is that 24 doesn't go nicely into 60, and so the output video from the PS3 is then juddery. The only guaranteed solution that we know of is to have a device/adapter between the PS3 and the TV, so that when the PS3 asks for the EDID data, the device/adapter replies with a "yes" to 24hz, rather than the TV (which, as we know, replies with a "no"). Such a device is a 24hz-ready AV amp/receiver with HDMI input and output. The real purpose of such a device is to take the audio from the HDMI cable and send it to the speakers, while forwarding the video on to the TV. Because of this 'processing', it needs to have it's own EDID to tell things like the PS3 exactly what it will accept (and, like the TV, is has to have been designed to be able to process 24hz video & audio). So when the PS3 asks, it gets a "yes" from the receiver, so it sends 24hz. The receiver then deals with the audio and simply forwards the video onto the TV, which despite not saying that it accepts 24hz in its EDID, accepts 24hz video when it's force-fed it, and away it goes.

EDID data uitgelegd
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dchris
member
member

BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2007 11:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog even een kleine aanvulling op de reactie van Cybershot.

Het EDID probleem is idd waar ,maar nu heb je,als je een PS3 hebt en de LE40M87 geen problemen meer omdat er een nieuwe update van de systeemsoftware van de PS3 uit is die de 24HZ mode, op Off,ON en Auto heeft. Dit betekent dat een 24HZ signaal word geforceerd naar de TV toe.
Mijn broer heeft deze combinatie en het werkt, en ja idd alles is smooth,eindelijk ! want dit was één van de redenen waarom ik nog niet aan de HD wilde.
Hopenlijk heb je zo een beetje genoeg informatie.

HT set up
Mijn DVD collectie
Terug naar boven
LordLynx
member
member

BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2007 11:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor het antwoord, ik denk dat ik de panasonic toch maar laat vallen want de hoofdreden voor dit scherm zal BR en HD worden.

We zoeken rustig verder, hoewel Plasma dan denk ik wel afvalt.

Is er toevallig ergens een lijst met alle TVs die dit ondersteunen?
Merchandise Forum
DVD Collectie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
cybershot_F505
member
member

BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2007 14:10    Onderwerp: Reageren met citaat

dchris schreef:
Nog even een kleine aanvulling op de reactie van Cybershot.

Het EDID probleem is idd waar ,maar nu heb je,als je een PS3 hebt en de LE40M87 geen problemen meer omdat er een nieuwe update van de systeemsoftware van de PS3 uit is die de 24HZ mode, op Off,ON en Auto heeft.
Dat klopt.

Even nog verder over die TV. Het gaat idd om recente modellen van de M86/M87. Helaas zal een firmware update voor oudere M86/M87 niet helpen. Het verhaal van die EDID stamt nog uit de begin periode van deze toestelen. Samsung heeft het al een tijdje gefixt.

FAQ van M86/M87

Citaat:
Q. Can I tell the firmware before I open it?
A. Yes. Look at the serial number label on the side of the box. The last 7 characters are headed up by a "P" which stands for 2007 in Samsung speak and a number. Look for a P7/8 set as that has been assembled in July/August 2007 and will have the latest firmware.

Q. Does the TV support 1080p24?
A. Yes, "auto detect" modes will only work on sets with newer manufacturing dates, new firmware will NOT make a difference. If you are stuck with an old version, fear not as most players (PS3 included) have a force 24Hz on mode.

LordLynx schreef:

Is er toevallig ergens een lijst met alle TVs die dit ondersteunen?

Deze lijst ook afkomstig van Avforums is van juni 2007.

Citaat:
Key:
TV Model Screen resolution | Accepted signal(s): Notes

Samsung M86/M87 1920*1080 | Full HD (1080p):
- 24hz works on TV's loaded with 1013 firmware (although the firmware and 24hz compatibility are unrelated, so upgrading to 1013 won't fix an older TV). On working TV's, actual refresh rate is 24hz.
- All TV's can successfully be force-fed 24hz video from a PC.
- This TV has 'film mode deinterlacing' for smoothing out 1080i60 video, but it's built into the MoviePlus feature which adds a load of unwanted 'enhancements' that, although smoothing motion, mean most users choose to put up with the judder than with the 'enhancements' that ruin the picture.

Toshiba X3030 1920*1080 | Full HD (1080p):
- Advertised as being 24hz-ready, but currently doesn't have the correct EDID data to tell devices like the PS3 that 24hz will work, so juddery video shows instead (same problem that all pre-1013 Samsung M86/M87's have).
- This TV has 'film mode deinterlacing' for smoothing out 1080i60 video - it's activated via the 'Cinema Mode' option in the TV's menu.

Sharp XD1E/XD10E 1920*1080 | Full HD (1080p):
- AVForums member Shoki recently saw a forum post elsewhere (in a different language) that appeared to claim that 24hz from a PS3 doesn't work, although it's not known for certain if the PS3 was in 24hz AUTO mode (the nearest to ON currently available) or not.
- It's not known if these TV's can successfully be force-fed 24hz video from a PC.
- This TV has 'film mode deinterlacing' for smoothing out 1080i60 video - it's activated via the 'Film Mode' option in the TV's menu.

Sharp XD1EA/XD10EA 1920*1080 | Full HD (1080p):
- Confirmed to work with the PS3 at 24hz. Actual refresh rate is 48hz (2x 24hz) - 'blanking' technique is possibly in use to create even smoother motion than a 24hz refresh rate.
- This TV has 'film mode deinterlacing' for smoothing out 1080i60 video - it's activated via the 'Film Mode' option in the TV's menu.

Sony D3000 1366*768 | Full HD (1080p):
- Confirmed to work with the PS3 at 24hz. Actual frame rate is unknown.

LG LF66 1920*1080 | Full HD (1080p):
- Confirmed to work with the PS3 at 24hz, but introduces a stutter due to a fault with current firmware/hardware.
- All TV's can successfully be force-fed 24hz video from a PC, but this also causes stutter.

LG LY95 1920*1080 | Full HD (1080p):
- Confirmed to work with the PS3 at 24hz, but introduces a stutter due to a fault with current firmware/hardware.
- All TV's can successfully be force-fed 24hz video from a PC, but this also causes stutter.

Pioneer 6XD/7XD plasma 42" models = 1024*768, 50" models = 1366*768 | HD Ready (1080i / 720p) with Full HD (1080p) at 24hz:
- Confirmed to work with the PS3 at 24hz, but do not support 1080p at any other refresh rate (i.e. 50 or 60hz). Therefore games cannot be played at 1080p - only movies. Games can be run at 1080i and 720p, like other plasmas and non-1080p LCD TV's. Actual refresh rate is 72hz (3x 24hz) - 'blanking' technique is used to create even smoother motion than a 24hz refresh rate.
- This TV has 'film mode deinterlacing' for smoothing out 1080i60 video - it's activated via the 'Pure Cinema' option in the TV's menu.

Pioneer 8XD plasma 42" models = 1024*768, 50" models = 1366*768 | Full HD (1080p):
- Confirmed to work with the PS3 at 24hz. Actual refresh rate is 72hz (3x 24hz) - 'blanking' technique is used to create even smoother motion than a 24hz refresh rate. Also accepts 1080p at 'normal' refresh rates too, therefore allowing 1080p games, and any other 1080p video.
- This TV has 'film mode deinterlacing' for smoothing out 1080i60 video - it's activated via the 'Pure Cinema' option in the TV's menu.

Philips PFL7662 1920*1080 | Full HD (1080p):
- Suggested as 24hz-ready, but no confirmation is currently available. Possibly accepts 24hz video but internally converts it to 60hz, which reintroduces the judder that the PS3 adds when it doesn't detect a 24hz TV.
- All TV's can (presumably) successfully be force-fed 24hz video from a PC, but this (again, presumably) will also be converted to 60hz before being displayed.

Oh ja en dan is er nog de Philips 42PFL9900D, beter bekend als de Aurea. Volgens de specs schijnt deze ook 1080p24 ondersteunig te hebben.
Terug naar boven
Rhodanos
member
member

BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2007 17:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Dit betekent dat een 24HZ signaal word geforceerd naar de TV toe.

Maar de tv moet het nog steeds ondersteunen, anders gaat het beeld op zwart.
dchris
member
member

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2007 13:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Las net hier op het forum dat er een nieuwe versie van de samsung M86 uit is de LE-40F86B , deze heeft volle 24p ondersteuning en werkt smooth met de PS3 samen, eindelijk dus een tv, als het goed is, die Full HD zonder judder afspeelt, want ik zag die altijd als zeer hinderlijk.

HT set up
Mijn DVD collectie
Terug naar boven
evernn
member
member

BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2012 08:22    Onderwerp: Reageren met citaat

DVDS to iPad Converter help you! Following are the best converters after the comparison one by one. Free download the DVDs to iPad Mac or for Windows freely.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    DVDforum Forumindex -> HD (High Definition) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: